Fra ruinene i Aleppo, sender mgr. Antonie Audo, biskop av Aleppo og president i Caritas Syria et rop om hjelp.

(Foto: Caritas Syria)

Her deler biskop Audo ut poser med kjeks, fargebøker, fargeblyanter, ullskjerf, hansker og støvler til barn på flukt fra krigshandlingene i Aleppo.  (Foto: Caritas Syria 28 desember 2016)

I fire år har kampene pågått i Aleppo. Igjen blant ruinene står ødelagte liv; barn, mødre og fedre som er traumatiserte og utslitt. Vinteren er spesielt vanskelig og Caritas Syria melder om at barn har mistet livet på grunn av kulde og dårlige boforhold. Husly, oppvarming og varme klær, i tillegg til beskyttelse fra krigshandlingene  er det folk  trenger aller mest.

Bare for to måneder siden, under Pave Frans’ besøk til Sverige, hadde styreleder, Terje Osmundsen og generalsekretær, Martha Skretteberg et møte med biskop Audo. I samtalene fremhevet biskopen at i tillegg til å dekke de umiddelbare behovene og gi medisinsk støtte, er behovene store for å sikre barna trygge rammer der de gis mulighet til lek, utdanning men også til å håndtere de traumene de er rammet av.

De siste månedene har kampene i Aleppo vært harde, og de humanitære behovene som lenge har vært store er nå enda større!

Syria trenger vår hjelp!

Du kan selvfølgelig hjelpe ved å gi en gave. I tillegg til gaver oppfordrer vi også dere alle til å ha de som nå lider i Syria og Aleppo i deres tanker. Kanskje du i kveld kan tenne et lys, sette det på bordet og be en bønn for de uskyldige ofrene for krigen i Syria.

Ønsker du å gi en gave?

– Gavekonto: 8200.01.93433 (Merk innbetalingen: Krise)
– Vipps: 12135 (merk: Krise)
– SMS: Krise til 2160 (kr 200)
– E-post: Caritas og vi vil sende deg en giro per mail eller post

Enhver gave, stor eller liten, blir tatt imot med stor takknemlighet.

Les mer om Caritas i Syria:

Jibreen Industrial city (Foto: Caritas Syria)

Jibreen Industrial city  er blitt  midlertidig hjem for internt fordrevne (Foto: Caritas Syria)

[/fusion_text]