Bli fast giver

/Bli fast giver
Bli fast giver 2018-05-07T15:00:57+00:00

829A4429-2

Sult varer hele året.  Ditt bidrag redder liv.

815 millioner barn, mødre og fedre i verden står opp – og legger seg – sultne. Bli fast giver og hjelp familier ut av sult og fattigdom.

Sult svekker skoleprestasjoner og øker risiko for sykdom og død. Brutalt nok dør rundt tre millioner barn under fem år av sult og sultrelatert sykdom hvert eneste år.

To hovedårsaker til sult er konflikt og klimaendringer. Det første er vanskelig for Caritas Norge å stoppe. Effekten av klimaendringer kan vi redusere.

Med bidrag fra dere, hjelper vi sårbare bønder med å tilpasse seg endringene som kommer av tørke, flom og ekstremvær. Vi gir opplæring i effektive dyrkingsmetoder, godt husdyrhold og akvakultur, og vi tilbyr bønder kreditt og tilgang til salgsmarkeder. Dette bidrar til at familier går fra ett til tre måltider om dagen.

Hvorfor bli fast giver?

Hver enkelt av oss kan ikke redde hele verden, men sammen hjelper vi flere. Verdenssamfunnet har satt seg som må å utrydde sult i verden innen 2030 (FNs Bærekraftsmål  nr 2). Ved å bli fast giver, sikrer du stabilitet i vårt arbeid med å utrydde sult.

De månedlige bidragene vi får inn, gjør at vi kan utrydde sult gjennom å støtte småskalabønder med et mer effektivt jordbruk, fiskeoppdrett og jobbskaping. Våre faste givere gjør at vi kan planlegge vårt arbeid fornuftig og sikre effektiv drift. Ved å bli fast giver, gir du sårbare mennesker et verdig liv – og en bedre framtid.

Skattefradrag

Uavhengig av hvordan du du velger å støtte Caritas, har du krav på skattefradrag dersom ditt bidrag er på 500 kroner eller mer i løpet av ett år.
Her finner du mer informasjon om skattefradrag.