Sult varer hele året. Ikke bare i adventstiden. Ditt bidrag redder liv.

Vil du være med å sørge for at retten til mat og et verdig liv varer hele året? Sult og fattigdom gjør nemlig det. Derfor jobber Caritas Norge med matsikkerhet hele året, ikke bare i adventstiden. Bli fast giver og hjelp familier ut av sult og fattigdom. Fristen er 31. desember, og premien er et prosjektbesøk til Sri Lanka i 2018.

bli fast giver

Foto: Alf Berg/Caritas Norge

Adventstiden er en tid for ettertanke, refleksjon og omsorg for andre

I verden sulter 815 millioner mennesker, og antallet stiger for første gang på lenge. Aldri før har flere barn og voksne vært på flukt, aldri før har så mange ungdommer i verden vært uten arbeid.

I Caritas Norge er vi likevel ikke motløse, men gjør det vi kan for å skape en bedre verden. Vi bekjemper sult, vi gir flyktninger mat og beskyttelse, og vi tilrettelegger for innovasjon som skaper arbeidsplasser. Resultatene skaper vi sammen – takket være bidrag fra blant annet støttespillere som dere.

Hvorfor bli Caritas-fadder?

Hver enkelt av oss kan ikke redde hele verden, men sammen hjelper vi flere. Ved å bli Caritas-fadder sikrer du stabilitet i arbeidet med å utrydde sult; på Sri Lanka, og i alle andre land der Caritas arbeider med matsikkerhet.

De månedlige bidragene vi får inn, gjør at vi kan utrydde sult gjennom å støtte småskalabønder med et mer effektivt jordbruk, fiskeoppdrett og jobbskaping. Våre faste givere gjør at vi kan planlegge vårt arbeid fornuftig og sikre effektiv drift. Ved å bli fadder, gir du sårbare mennesker et verdig liv – og en bedre framtid.

Blir du Caritas-fadder før 31. desember, er du med i trekningen om et prosjektbesøk til Sri Lanka i 2018.

Hvordan jobber Caritas?

Caritas Norge arbeider for å bedre hverdagen for mennesker i Norge og i land i Europa, Afrika, Asia og Latin-Amerika. Vårt arbeid er basert på et nært samarbeid med lokale Caritas-organisasjoner og andre kirkelige instanser. Det er de lokale organisasjonene selv som eier og driver prosjektene i de landene vi jobber i, og prosjektene tar utgangspunkt i lokalbefolkningens behov. Caritas Norge gir råd og kommer med innspill, og støtter prosjektene økonomisk. For å kunne gjøre dette, er vi avhengig av bidrag fra givere her hjemme.

Skattefradrag

Uavhengig av hvordan du du velger å støtte Caritas, har du krav på skattefradrag dersom ditt bidrag er på 500 kroner eller mer i løpet av ett år.
Her finner du mer informasjon om skattefradrag.