Velkommen til bli kjent-fest 16. juni #ShareJourney

//Velkommen til bli kjent-fest 16. juni #ShareJourney

Bli med og gjør Norge til et varmere samfunn for alle! Lørdag 16. juni inviteres du til en bli kjent-fest i Middelalderparken, der du vil få mulighet til å bli kjent med flere fra ditt lokalsamfunn. Vårt mål er bringe innvandrere og lokalsamfunn nærmere hverandre, ved å skape møteplasser og dele historier.

Arrangementet er en del av en global kampanje igangsatt på initiativ av pave Frans. Gjennom Share the Journey-kampanjen oppfordrer Caritas alle til å gi innvandrere og flyktninger muligheten til å dele sine historier, slik at vi kan bli bedre kjent. Vi håper å se deg der!

Artister under arrangementet er Elias Akselsen, Kristin Minde
og Nosizwe.

Elias Akselsen, er vinner av blant annet NRK P2s folkemusikkpris. Akselsen vokste selv opp i fattigdom som omstreifer på landeveien i Norge, og har gitt ut flere plater der han formidler en sterk kulturtradisjon. Kristin Minde gav i vår ut et album som heter Hjerteslag – med musikk som ble til i møte med flyktninger på asylmottak. Mens Nosizwe Baqwa blant annet er kjent som  Nina Simone i «Jeg er Nina» som gikk for fulle hus på Nordic Black Theatre,  fra Århundrets stemme på TV2 og dramaserien En Natt på NRK.

Tina Shagufta Munir Kornmo er stortingsrepresentant for Venstre, lege og samfunnsdebattant, og skal åpne vårt sceneprogram i Middelalderparken. Hun var med å starte organisasjonen #LIM (Likestilling, integrering, mangfold), og var leder for organisasjonen fra 2009 til 2015. I tillegg bidrar blant andre Marta Bivand Erdal, professor i migrasjon ved PRIO med innlegg. Flere flyktninger og innvandrere deler sin historie om flukt og integrering.

Program:

Oppmøte ved Operataket kl 12.00
Vi går sammen fra Operataket til
Middelalderparken. Det blir to stopp underveis
der flyktninger deler sine historier.

Kulturprogram 13: 00 til kl 15:00
Det blir musikk, historier, intervju og appeller og dans.
Salg av is og mat fra Vietnam og Thailand
ved Clemenskirkens ruiner.

Vel møtt!

Informasjon om kampanjen:
Gjennom #ShareJourney-kampanjen oppfordrer Caritas alle til å gi innvandrere og flyktninger mulighet til å dele sine historier, og deg til å bli kjent med flere. Vi håper å se deg der!

Arrangementet er en del av en global kampanje igangsatt på initiativ av Pave Frans. Les mer om kampanjen ved å følge en av lenkene under:

Kampanjeside

Caritas promotes global sharing and action with migrants and refugees

Paven lanserte integreringskampanje

Det som driver hjertene