Etter tiår med nedgang i antall mennesker som sulter, viser nye FN-tall at antallet nå øker. 815 millioner sulter, og flere land i Afrika står på randen av hungersnød. Vi må handle nå, og næringslivet må involveres om vi virkelig ønsker en verden uten sult. Derfor arrangerer Caritas i samarbeid med Næringslivets hovedorganisasjon (NHO) en konferanse om temaet 17. november.

Foto: Caritas/ Isabel Corthier

Hva må gjøres for å utrydde sult innen 2030, slik verdenssamfunnet har forpliktet seg til gjennom bærekraftsmålene? Hvordan kan næringslivet, sivilsamfunnet og myndighetene samarbeidet for å nå bærekraftsmål 2? Hvordan kan politikerne legge forholdene til rette for å sikre at utviklingen går i riktig retning? Dette er bare noen av spørsmålene som vil bli diskutert.

Konferansen er en høynivåkonferanse med aktører fra regjeringen, norsk næringsliv, FN, stortingspolitikere, sivilsamfunn og akademia.

Olav Kjørven fra EAT Foundation kommer til #nullsult-konferansen 17. november for å snakke om bærekraftige løsninger for å sikre retten til mat i en voksende verden, mens Nils Vagstad, administrerende direktør ved NIBIO kommer for å fortelle om InnovAfrica, et prosjekt som tar sikte på å bedre matsikkerheten i Afrika ved bruk av applikasjoner for smarttelefoner og sosiale medier. Hovedinnleder er Arnhild Spence, som er direktør for politisk påvirkning og partnersamarbeid i Verdens matvareprogram WFP.

Les mer om de andre deltakerne  og meld deg på her