Press here for information in English, Spanish, Polish and Romanian.

Español: abre este enlace para leer sobre nuestros servicios en Oslo

Dropin Veiledning

Er du ny i Norge? Ved Caritas Ressurssenter i Oslo tilbyr vi informasjon og veiledning. Hver dag har vi mulighet til å veilede på følgende språk: norsk, engelsk, spansk, rumensk, polsk og russisk.

I tillegg har vi noen veiledere som snakker arabisk, fransk, nederlandsk, litauisk, portugisisk, swahili, urdu og tysk. Ta kontakt hvis du lurer på når vi har veileder til stede med aktuell språkkompetanse!

Mandag, Tirsdag, Onsdag og Torsdag 10:00 – 16:00

Juridisk rådgivning

Trenger du hjelp fra advokat?

Vi samarbeider med advokatkontoret Tveter & Kløvfjell, og tilbyr gratis juridisk rådgivning to ganger i uken. For å avtale time må du ta kontakt med Ressurssentret på telefon, eller gjennom å komme innom veiledningens åpningstid. Våre veiledere bistår med tolking ved behov, og du trenger derfor ikke å snakke norsk for å benytte deg av tilbudet.

Tirsdager og Torsdager 10:30 – 11:30

Helserådgivning

Helserådgivningen ved Caritas Ressurssenter er et Dropin tilbud. Ved Helserådgivningen får du mulighet til en grunnleggende helsesjekk og/eller en samtale med en frivillig lege eller sykepleier. Våre veiledere bistår med tolking ved behov.

Ved helserådgivningen kan du stille spørsmål og ta opp ting knyttet til din helsesituasjon. Du kan også få informasjon om norsk helsevesen og dine rettigheter knyttet til helseytelser i Norge.

Tirsdager 12:00 – 15:00

Torsdager 10:00 – 13:00

Jobbsøkerkurs

Hver fredag arrangerer vi jobbsøkerkurs der man får lære om hvordan man søker jobb i Norge, og hjelp til å skrive en god CV og søknad. Kurset går på norsk og engelsk, men det vil alltid være veileder med andre språkkompetanser tilstede ved behov for hjelp på andre språk.

Kurset er gratis men krever påmelding og registrering.

Fredager 09:00 – 12:00

Norskkurs

Ved Caritas Ressurssenter tilbyr vi flere norskkurser på forskjellige nivåer. For mer informasjon og påmelding se; Kurstilbud

Vi tilbyr også dropin kurs på A1-nivå

Onsdag og fredag 17:00 – 18:30

Arbeidslivsfadderordning for innvandrere og flyktninger

Arbeidslivsfadder for innvandrere og flyktninger – personer med god kjennskap og tilknytning til norsk arbeidsliv som kan gi deg ekstra støtte i veien mot jobb. Ønsker du en arbeidslivsfadder? Ta kontakt med oss for mer informasjon!

Besøksadresse: Storgata 38, 0182 Oslo (Inngang fra Hausmannsgate, 1. etasje)

Kontakt:

Telefoner: 22 60 16 30 / 22 60 16 31 / 22 60 16 32 / 404 28 455

E-post: infosenter@caritas.no

For mer informasjon:
Se vår brosjyre om våre tilbud (norsk, engelsk, polsk, spansk og rumensk: Information and guidance for immigrants

Foto: Trine Lejon/Caritas Norge

Om Caritas Ressurssenter i Oslo

Caritas Ressurssenter i Oslo er avhengig av støtte fra private og offentlige givere.
Du kan støtte oss enten økonomisk eller ved å jobbe som frivillig.

Støtt vårt Info senter:
Gi et bidrag her
Benytt vår gavekonto 8200.01.93433
Vipps: 12135
Merk innbetalingen: Info senter

Eller benytt din kompetanse til å jobbe som frivillig, meld deg på her!

Caritas Infosenter drives blant annet med støtte fra:

Hdir_logo_sentrert_webNAVLogo OXLO en by for alle, rødimdi