Gratis advokathjelp hos Caritas Infosenter i Oslo

Hver tirsdag og torsdag fra klokken 10:00 – 11:00 har Advokatfirmaet Tveter og Kløvfjell advokatvakt ved Caritas sine lokaler i Storgata 38 (inngang fra Hausmannsgate). De ønsker velkommen til alle med behov for fri juridisk veiledning. Tjenesten har på kort tid blitt svært populær. Derfor anbefaler Caritas interesserte å komme innom infosenteret på forhånd for å få tildelt tid.

Advokatfullmektig Helan Hafzullah er en av dem som yter juridisk hjelp til innvandrere gjennom denne tjenesten.

Advokatfullmektig Helan Hafzullah (bildet) er en av dem som yter juridisk hjelp til innvandrere gjennom denne tjenesten. Konflikter på arbeidsplassen, arbeidsulykker og familiegjenforening er blant temaene som kommer opp under samtalene, forteller hun.
– Jeg syns det er hyggelig å komme hit for å møte mennesker og bidra med noe. Vi gir råd og veiledning ut i fra den situasjonen de som kommer hit er i. Ofte kan de ha krav på støtte fra det offentlige, som for eksempel fri rettshjelp, uten at de er klar over det, sier hun.

Våre infosentre i Norge

Caritas har infosentre for arbeidsinnvandrere i henholdsvis Oslo, Bergen, Stavanger og Drammen. Øverst til høyre på våre nettsider, under fanen «våre infosentre», finner du mer informasjon om disse.

Caritas informasjons- og ressurssenter i Oslo

Caritas Info- og resurssenter for arbeidsinnvandrere i Oslo er et informasjons og veiledningsenter i Oslo. Senteret åpnet høsten 2011 og har siden oppstarten hatt over 30 000 henvendelser. Senteret er et lavterskel drop-in tilbud og søker å se hele menneskets situasjon i sin helhet. Senteret arbeider etter en hjelp til selvhjelp tanke, og er åpent fire dager i uken. Info-senteret er et populært tilbud hvor de besøkende får informasjon og veiledning på norsk, engelsk, spansk, polsk, rumensk og russisk, i tillegg til andre språk. Infosenteret er primært basert på frivillig arbeid, med noen få ansatte.

Caritas Infosenter/Information centre for labour immigrants : 22 60 16 30/31/32
E-post: caritas@caritas.no