Etter seks år med krig, ber Syria om fred.  Krigen har krevd mer enn 400 000 menneskeliv og har tvunget mer enn halvparten av Syrias 22 millioner innbyggere ut på flukt. Nesten tre av fire syrere trenger matvarehjelp eller annen nødhjelp. Verst går det utover barna. 35 prosent av barna i Aleppo er underutviklet på grunn av mangel på mat.

Her kan du møte menneskene som lever med konsekvensene av krigen og lære mer om hvordan Caritas hjelper dem.

Sørg for at flere barn kan spise seg mette ved å støtte årets fasteaksjon.

Yamen 9 måneder ble funnet i en nedbombet bygning øst i Aleppo av hjelpearbeidere fra Caritas. Hennes fem eldre søsken mellom fem og tolv år hadde tatt vare på henne så godt de kunne etter at de ble overlatt til seg selv da moren ble arrestert. Nå har Caritas Aleppo tatt barna med til et barnehjem. Foto: Patrick Nicholson/Caritas Internationalis

Yamen 9 måneder ble funnet i en utbombet bygning øst i Aleppo av hjelpearbeidere fra Caritas. Hennes fem eldre søsken mellom fem og tolv år hadde tatt vare på henne så godt de kunne i to måneder etter at de ble overlatt til seg selv da moren ble arrestert. Nå har Caritas tatt barna med til et barnehjem. (Foto: Patrick Nicholson/Caritas Internationalis )

Her kan du lese mer om Yamen og søskenene.

Vi markerer 6 år med konflikt i Syria sammen med andre hjelpeorganisasjoner med en livesending fra Jernbanetorget. Du kan følge sendingen her