Gjestet latinamerikanske Caritas-organisasjoner i Honduras

//Gjestet latinamerikanske Caritas-organisasjoner i Honduras

Som generalsekretær i Caritas Norge har Martha Rubiano Skretteberg den siste tiden deltatt på den 19.kongress for de latinamerikanske og karibiske Caritas-organisasjoner i Honduras. Med generalsekretærer fra våre søsterorganisasjoner i Latin-Amerika, Karibia, Nord-Amerika og flere europeiske land, diskuterte generalsekretærene hvordan Kirken kunne forandre og ta vare på vårt felles hjem.

Martha Rubiano Skretteberg har den siste tiden representert Caritas Norge ved den internasjonale konferansen for latinamerikanske og karibiske Caritas-organisasjoner.

I tillegg til dette ble det diskutert viktige utviklingstrekk i Latin-Amerika, som migrasjon og voldsutvikling i flere land, særlig i Mellom-Amerika. Andre viktige temaer var hvordan Caritas internasjonalt kan styrke sin rolle i katolske menigheter og lokalsamfunn, og bidra mer både humanitært og med dialog på grasrotnivå, særlig i forbindelse med den humanitære krisen i Venezuela.

2019-02-08T12:45:48+00:00 8th februar, 2019|