Barnevern og innvandring – folkemøte onsdag 10. juni

//Barnevern og innvandring – folkemøte onsdag 10. juni

Onsdag 10. juni kl. 19:00 er det folkemøte om barnevern og innvandring. Møtet finner sted i Bredtvedt kirke i Groruddalen. Mange innvandrerfamilier har sthender profilore utfordringer i møte med barnevernet.

Derfor ønsker Caritas og Kirkens Bymisjon å sette barnevern på dagsorden. Dette vil vi blant annet gjøre med et folkemøte onsdag 10. juni kl. 19:00 på Bredtvedt (st. Johannes Kirke – Bredtvedtveien 12)

Politikere fra Arbeiderparti, Høyre, SV og FrP vil delta på møtet. Dette er en mulighet både til å høre om de utfordringer vi står overfor, til å dele erfaringer og å komme med innspill til hvordan vi bedre kan beskytte barn og familier.

-Vi erfarer at vi står overformange utfordringer, både knyttet til hvordan barnevernet er organisert og hvordan mennesker blir møtt når barnevernet kommer på banen. Samtidig er tilliten til barnevernet i mange miljøer så godt som fraværende. Dette er dramatisk fordi barnevernet er helt avhengig av tillitt for å kunne gjøre en god jobb, sier Alexander Golding, innenlandsleder i Caritas.

Det er disse utfordringene Caritas og Kirkens Bymisjon ønsker å sette på dagsorden med folkemøtet.

-Når vi arrangerer et folkemøte, er det fordi det er viktig at folk får delt sine tanker med de som tar beslutninger og for at man skal kunne høre hvordan politikere svarer på hverdagsutfordringer, fortsetter Golding.

Folkemøtet er åpent for alle som ønsker å komme.

Møtet har også en egen Facebookevent, som vi anbefaler folk å dele.

Klikk på bildet for å gå til Folkemøtets Facebookside!’

Folkemøte event