Caritas Ressurssenter – Oslo

/Caritas Ressurssenter – Oslo
Caritas Ressurssenter – Oslo 2020-05-06T13:20:56+00:00
front-caritas-senter
CARITAS RESSURSSENTER ÅPNER GRADVIS FOR FYSISK OPPMØTE, OG DET KAN AVTALES OPPMØTE TIME VED Å RINGE 23 33 43 61. VI HAR FREMDELES DIGITALE TILBUD!

Caritas tilbyr veiledning, norskkurs, jobbsøkeraktiviteter, andre kurs og aktiviteter og andre tilbud. Det finnes informasjon her på vår nettsiden om alle våre tilbud og hvordan man registrerer og på Ressurssenterets hjemmeside på facebook. https://www.facebook.com/ressurssenteroslo/

CARITAS RESOURCE CENTER IS GRADUALLY OPENING FOR  THOSE WHO HAVE APPOINTMENTS, AND AN APPOINTMENT BE MADE BY CALLING 23 33 43 61. WE ALSO CONTINUE WITH OUR DIGITAL SERVICES!

Caritas has guidance counselling, norwegian courses, Job search activities, other courses and activities and other offers. You can find information about all our offers and how to register her eon our website and on the Resource Center’s website on facebook. https://www.facebook.com/ressurssenteroslo/

NO- Vi tilbyr gratis veiledning på telefon 10-15 (man-tors) Vennligst bruk dette tlf.nummer: 23 33 43 61

ENG – We have free guidance counselling over the phone between 10-15 (mon-thurs) 23 33 43 61

PL- Udzielamy darmowego doradztwa przez telefon 10-15 (pon-czwt.) 23 33 43 61

Istnieje możliwość umówienia się na spotkanie

ES -Información y asesoría telefónica 10-15 (lunes-jueves ) 23 33 43 61

ES POSIBLE PEDIR CITA EN EL CENTRO

RU- Oferim consiliere prin telefon între orele 10 – 15 de luni pana joi 23 33 43 61

НАЗНАЧЕНИЕ БУДЕТ ЗВОНИТЬ 23 33 43 61

نحن نرشد على الهاتف من 10-15 ( الإثنين– الخميس

من الممكن حجز موعد

Drop-in veiledning

PÅ GRUNN AV SITUASJONEN MED COVID-19 BLIR CARITAS RESSURSSENTER STENGT INN TIL VIDERE FOR FYSISK OPPMØTE, MEN VI HAR DIGITALE TILBUD.
 DUE TO THE SITUATION WITH COVID-19, WE ARE CLOSED FOR PHYSICAL ATTENDANCE UNTIL FURTHER NOTICE, HOWEVER WE HAVE DIGITAL OFFERS.

Er du ny i Norge? Ved Caritas Ressurssenter i Oslo tilbyr vi informasjon og veiledning. Hver dag har vi mulighet til å veilede på følgende språk: norsk, engelsk, spansk, rumensk, polsk og russisk.

I tillegg har vi noen veiledere som snakker arabisk, fransk, nederlandsk, litauisk, portugisisk, swahili, urdu og tysk. Ta kontakt hvis du lurer på når vi har veileder til stede med aktuell språkkompetanse!

Når: Mandag, Tirsdag, Onsdag og Torsdag 10:00 – 16:00

Juridisk rådgivning

Trenger du hjelp fra advokat?
Vi samarbeider med flere advokatkontorer, og tilbyr gratis juridisk rådgivning fire ganger i uken.

For å avtale time må du ta kontakt med Juridisk team på telefon 408 00 320, per e-post: jurist@caritas.no eller gjennom å komme innom veiledningens åpningstid.
Våre veiledere bistår med tolking ved behov, og du trenger derfor ikke å snakke norsk for å benytte deg av tilbudet.

Helserådgivning

Helserådgivningen ved Caritas Ressurssenter er et Dropin tilbud. Ved Helserådgivningen får du mulighet til en grunnleggende helsesjekk og/eller en samtale med en frivillig lege eller sykepleier. Våre veiledere bistår med tolking ved behov.

Ved helserådgivningen kan du stille spørsmål og ta opp ting knyttet til din helsesituasjon. Du kan også få informasjon om norsk helsevesen og dine rettigheter knyttet til helseytelser i Norge.

Når: Mandager 10:00 – 14:00 og torsdager 10:00 – 14:00

Vi tilbyr rådgivning om arbeidsrelaterte problemer

Blir du presset til å akseptere dårligere arbeidsvilkår eller har du behov for noen å rådføre deg med om en vanskelig situasjon på jobb?

Ta kontakt med Juridisk team på telefon 408 00 320, per e-post: jurist@caritas.no eller gjennom å komme innom veiledningens åpningstid.
Våre veiledere bistår med tolking ved behov.

Når: Mandag – torsdag, fra kl. 10:00 – 16:00.

JOBBFOKUS en møteplass for jobbsøkere

JOBBFOKUS er en gratis møteplass for jobbsøkere, som møtes ukentlig i 4 eller 8 uker.

CV og søknader * Intervjutrening * Norsk arbeidsmarked *
Jobbstrategi * Nettverk * Hjelp til selvhjelp * LinkedIn *
Godkjenning av utdannelse *

Mer informasjon: JOBBFOKUS

Jobbsøkerkurs

Hver fredag arrangerer vi jobbsøkerkurs der man får lære om hvordan man søker jobb i Norge, og hjelp til å skrive en god CV og søknad. Kurset går på norsk og engelsk, men det vil alltid være veileder med andre språkkompetanser tilstede ved behov for hjelp på andre språk.

Kurset er gratis men krever påmelding og registrering.

Når: fredager 09:00 – 12:00

Norskkurs

Norwegian courses –  Winter 2020 (13/01 – 07/03)

Registration is NOW OPEN! SIGN UP HERE! MELD DEG PÅ HER!

Next Norwegian courses will begin on Monday January 13th 2020.

Courses in Oslo are held at Caritas ressurssenter, Storgata 38 (entrance from Hausmannsgate).

We have free Drop In Courses every Wednesdays from 18:00 – 19:30.

Arbeidslivsfadderordning for innvandrere og flyktninger

Er du innvandrer eller flyktning og ønsker ekstra støtte i veien mot jobb? Da kan du få en arbeidslivsfadder!
En arbeidslivsfadder er en person med god kjennskap og tilknytning til det norske arbeidsmarkedet, og som vet hvordan jobbsøkerprosessen fungerer.

Ønsker du en arbeidslivsfadder?
Fyll ut registreringsskjema > Link til registreringsskjema.

Ønsker du å bli en arbeidslivfadder?

MELD DEG PÅ HER!

Besøksadresse: Storgata 38, 0182 Oslo (Inngang fra Hausmannsgate, 1. etasje)

Kontakt:

Telefon: 23 33 43 61 (obs. nytt nummer)

E-post: info@caritas.no

For mer informasjon:
Se vår brosjyre om våre tilbud (norsk, engelsk, polsk, spansk og rumensk: Information and guidance for immigrants

Om Caritas Ressurssenter i Oslo

Caritas Ressurssenter i Oslo er avhengig av støtte fra private og offentlige givere.
Du kan støtte oss enten økonomisk eller ved å jobbe som frivillig.

Støtt vårt Info senter:
Gi et bidrag her
Benytt vår gavekonto 8200.01.93433
Vipps: 12135
Merk innbetalingen: Info senter

Eller benytt din kompetanse til å jobbe som frivillig, meld deg på her!

Caritas Infosenter drives blant annet med støtte fra: