Caritas lader opp til Operasjon Dagsverk

//Caritas lader opp til Operasjon Dagsverk

OD-dagen 31.oktober nærmer seg med stormskritt. Men allerede nå er det full aktivitet i OD-organisasjonen over det ganske land.

Selv om de fleste forbinder Operasjon Dagsverk med en dag med jobbing i oktober er det langt mer som skal gjøres enn det. Blant annet er det snart duket for den såkalte Internasjonal Uke fra 14-25.oktober. Her vil skoleelever over hele landet få besøk av foredragsholdere fra Caritas Norge og Operasjon Dagsverk. Allerede nå har 42 foredragsholdere meldt seg, i alderen 18 til 71 år. Samtidig oppfordrer OD-koordinator Norma Perez de som er interesserte i å delta som foredragsholdere til å melde seg.
– Dette er en spennende utfordring og en mulighet til å jobbe for en god sak. Det er en mulighet vi håper mange griper, sier hun.

Samtidig trenger de mange tusen ungdommer som skal jobbe en dag for Kongos ungdommer en jobb å gå til. Derfor håper Perez at så mange arbeidsgivere som mulig stiller en arbeidsplass til disposjon for ungdommene. Hvordan du gjør det kan du lese her.

– På den måten kan en hvilken som helst bedrift bidra til å gi Kongos ungdom en ny framtid, sier Perez.

2019-09-12T10:16:30+00:00 12th september, 2019|