STØTT FASTEAKSJONEN 2018

STØTT FASTEAKSJONEN 2018 2018-02-14T15:14:02+00:00

Foto: Isabel Corthier/Caritas

Kjære Caritas-giver,

Vi går nå inn i fastetiden. Å faste innebærer å gi avkall på noe, leve enkelt og gi av sitt overskudd til dem som trenger det. Noen katolikker velger å avstå fra kjøtt, fra annen mat, eller fra noe som gir oss nytelse. Dessverre finnes det mange barn og voksne som ikke har et valg om å avstå fra mat. 815 millioner barn, mødre og fedre står opp – og legger seg – sultne.

Sult svekker skoleprestasjoner og øker risiko for sykdom og død. Brutalt nok dør rundt tre millioner barn under fem år av sult og sultrelatert sykdom hvert eneste år.

To hovedårsaker til sult er konflikt og klimaendringer. Det første er vanskelig for Caritas Norge å stoppe. Effekten av klimaendringer kan vi redusere.

Les mer om dette her

Med bidrag fra dere hjelper vi sårbare bønder med å tilpasse seg endringene som kommer av tørke, flom og ekstremvær. Vi gir opplæring i effektive dyrkingsmetoder, godt husdyrhold og akvakultur, og vi tilbyr bønder kreditt og tilgang til salgsmarkeder. Dette bidrar til at familier går fra ett til tre måltider om dagen.

For 200 kr kan du være med å redde liv gjennom klimasmart landbruk. #nullsult

SMS: Send Nullsult til 2160 (200,-) eller Vipps: 12135 Merk betalingen Nullsult

Eller fyll ut skjemaet under:

Takk for din støtte!

Med ønske om en meningsfylt fastetid og en god påske,

Knut Andreas Lid, fungerende generalsekretær i Caritas Norge