Hjelper mitt bidrag?

//Hjelper mitt bidrag?

Lurer du på hva nødhjelpsmidlene fra Caritas går til og om ditt bidrag betyr noe i den store sammenhengen? Svaret er at midlene nå i første omgang går til livsnødvendige ting som vann, et midlertidig sted å bo, hygieneartikler og annet de som er rammet av tyfonen trenger i det daglige. Under har vi samlet en oversikt over hva et bidrag til Caritas gir tyfonofrene på Filippinene.

Slik vil "teltene" som deles ut se ut

Slik vil «teltene» som deles ut se ut

Så mye hjelper ditt bidrag
50 kroner = vann til en familie. Dette inkluderer en kanne med 20 liter vann, en øse og vannrensetabeletter.

95 kroner = midlertidig bosted for en familie. Dette inkluderer pressenning, spiker og instruksjoner til å bygge et enkelt telt.

135 kroner = husholdningsutstyr til en familie. Dette inkluderer matter til å sove på, pledd og kjøkkenutstyr som for eksempel kjele til matlaging.

170 kroner = hygieneartikler for en familie. Såpe, vaskemiddel, tannbørste og tannpasta, håndklær og andre hygieneartikler for to måneders forbruk.

Vi gjør oppmerksom på at dette er omtrentlige anslag på kostnader til utstyr, omregnet til norske kroner fra USD. ”Prisene” ovenfor inkluderer ikke frakt og lignende.

Støtt nødhjelpsarbeidet på Filippinene
Du kan hjelpe tyfonofrene på Filippinene! Støtt vårt nødhjelpsarbeid ved å gi et bidrag online, ved å sende SMS med kodeord CARITAS til 2090 (kr 100,-), eller ved å gi et bidrag til konto 8200.01.93433. Merk innbetalingen med ”Tyfon Filippinene”.

Andre nyhetssaker om tyfonen på Filippinene
Jobber døgnet rundt for å få nødhjelpen fram
Nødhjelpen er på vei
Støtt nødhjelpsarbeidet på Filippinene