Høstaksjonen 2018: Ingen barn skal sulte i en verden med nok mat

Høstaksjonen 2018: Ingen barn skal sulte i en verden med nok mat 2018-09-27T19:20:41+00:00

For tredje år på rad øker antall mennesker som sulter. 821 millioner barn og voksne våkner- og legger seg sultne hver dag. Konsekvensene er brutale, spesielt for barn. Tre millioner barn dør av sultrelaterte årsaker hvert eneste år. 201 millioner barn risikerer alvorlige vekst- og utviklingsskader fordi de ikke får nok næring de første årene. Dette påvirker dem for livet. Mange får mangelsykdommer, de sliter på skolen, og som voksne vil de ofte tjene mindre enn barn som fikk nok mat i oppveksten.

Ekstremvær, som tørke og flom, er blant de viktigste årsakene til økende sult, derfor hjelper Caritas Norge småbønder som er rammet av klimaendringene. Vi gir dem robuste såkorn og opplæring i effektive og klimasmarte dyrkingsmetoder. Slik får familier økt avlingene sine og slipper å sulte. 86 prosent av familiene som har deltatt i våre matsikkerhetsprosjekter spiser nå tre næringsrike måltider per dag.

Din støtte redder liv!

SMS: Send Nullsult til 2160 (200,-) eller