Støtt Høstaksjonen 2021!

/, Uncategorized/Støtt Høstaksjonen 2021!

Pandemien har ført til en dramatisk økning av antallet mennesker som sulter og lever i fattigdom. Gjennom Høstaksjonen 2021 setter Caritas fokus på hva som skal til for å komme ut av den onde sirkelen og tenne håpet om å utrydde sult. Vi vet hva som skal til, og sammen kan vi kurere sult. Din hjelp redder liv!

Her kan du gi din støtte til Caritas’ arbeid mot sult:

Kort

Andre måter å gi en gave som metter:

www.caritas.no/fastgiver

SMS: Nullsult til 2160 (200 kr)
Vipps: 12135 – Merk betalingen Høst
Gavekonto: 8200.01.93433 – Merk betalingen Høst

Enhver gave, stor eller liten, blir tatt imot med stor takknemlighet.

Det er ingen liten oppgave å utrydde sult, men jobber vi sammen får vi det til. Vi vet nemlig hvordan vi gjør det!

Paradoksalt nok er flertallet av de som sulter i verden selv matprodusenter. Derfor må vi satse på småbønder og gi dem ressursene som skal til for å øke produksjonen sin og dermed sikre tilgang til mat og inntekt. Vår metode sørger for opplæring i klimasmarte landbruksmetoder for småbønder i det globale Sør som er de som er mest utsatte for klimaendringer og andre sjokk som påvirker matproduksjonen.

Vi har fantastiske resultater å vise til fra steder der vi får sette til live slike tiltak. I Niger hadde færre enn 1 av 4 i områdene vi jobber i tilgang til to måltider mat om dagen da vi startet arbeidet i 2018. Nå, på kun to år, har over 9 av 10 tilgang til to måltider mat. I 2018 på Sri Lanka svarte også 94 % av familiene i prosjektområdene at de opplevde usikkerhet rundt å skaffe nok og næringsrik mat. Nå er det samme tallet 25 %. Målrettet arbeid nytter!

Med hjelp fra givere som deg kan vi oppskalere og utvide prosjektene våre, kjempe for at matsikkerhet blir tatt på alvor, og bidra til å snu trenden og bringe håp til de som sliter med sult og fattigdom og håp om å en gang i nær framtid utrydde begge deler.

Takk for din støtte!

Les mer om hvorfor Høstaksjonen er viktig her.

Les vår generalsekretærs tanker om hvorfor bønder i Sør må prioriteres her.

Skattefradrag
Uavhengig av hvordan du du velger å støtte Caritas, har du krav på skattefradrag dersom ditt bidrag er på 500 kroner eller mer i løpet av ett år. Her finner du mer informasjon om skattefradrag.

2021-10-04T16:19:47+00:00 27th september, 2021|