Les den digitale utgaven av Caritas Info

//Les den digitale utgaven av Caritas Info

En ny utgave av Caritas Info har kommet  i postkassen til våre givere og støttespillere. Hvis du ikke har fått bladet, kan du lese det her.

Av Birgit Vartdal, senior kommunikasjonsrådgiver

Bildet viser forsiden av høstens utgave av Caritas Info med bilde av ei jente som hviler hodet mot magen til en Caritas-frivillig i Ukraina.

Caritas Info: Høstnummeret er ute nå (Coverfoto: Marijn Fidder/Caritas Tyskland)

I høstens utgave av Caritas Info kan du lese historiene til flere ukrainere som det siste halve året har fått hverdagen snudd til mareritt etter at Russland gikk til fullskala krig mot sitt naboland. En av dem, Margo (19), har kommet hit til Norge. I dag jobber hun i Caritas i Oslo hvor hun blant annet arrangerer aktiviteter for ukrainske barnefamilier som har flyktet fra hjemlandet. Du kan lese om hvordan det store og tilstedeværende Caritas-nettverket i Ukraina og nabolandene gjorde det mulig å respondere raskt med humanitær hjelp og mobilisering av frivillige da krigen brøt ut.

Dessuten har vi flere temaartikler om Høstaksjonen, vår årlige innsamling for å hjelpe mennesker som lever med sult. Krig, klimaendringer, pandemi og stigende priser har ført til matkrise i verden. Dobbelt så mange mennesker står i fare for å dø av sult nå som for to år siden. Med din gave, kan Caritas både redde liv og finne langsiktige løsninger for familier som mangler mat.

Les Caritas Info # 2/2022 her

2022-10-13T11:35:44+00:00 11th oktober, 2022|